GKK Blog Turları || Kitap Yorumu 'Serbest Düşüş'

09:28


Kitabın Adı: Serbest Düşüş
Orijinal Adı: Unteachable
Yazarı: Leah Raeder
Yayınevi: Novella Dinamik
Sayfa Sayısı: 384

*****

Her gece ışıkları görüyorum. Tüm dünya mutlu olmanın sırrını bulmuş da kimse benimle paylaşmıyormuş gibi geliyor.

On sekizime yeni girdim; şimdiye kadar yaşıtlarım gibi hayatımı doludizgin, hiçbir sorumluluk almadan, günübirlik yaşadığımı düşünebilirsiniz. Tabii ki hayır. Ebeveynlerim sağ olsun, bu ailede yetişkin olan hep ben olmak zorunda kaldım. Ama okuldaki son senemde bu değişecek çünkü büyük bir film okuluna girmek, annemi rehabilitasyona başlaması için ikna etmek ve koşullar ne olursa olsun, asla ama asla kendi geleceğimi mahvetmemek gibi önemli planlarım var. 

Ancak hayatın da, planları serbest düşüşe geçirmek için kendince yöntemleri var.Erkeklerle olan "ilişkimin" değişeceğini, birini gerçekten sevebileceğimi söyleselerdi gülüp geçerdim. Sonra onunla tanıştım. Hiç beklemediğim bir anda hayatıma giren Evan, gerçek beni, kalbini korumak için duvarlar örmüş o sert kızın ardındaki korkmuş ama güçlü kızı görebiliyor. Şimdi gerçekten mutlu olmak için bir şansım var, kendime izin verebilirsem tabii.

İster aşk deyin, ister serbest düşüş. İkisi hemen hemen aynı şey.




Herkese yeniden merhaba :D Okulların kapanmasını özlemle beklediğimiz, bir türlü kitap okuyamadığımız şu dönemlerde muhteşem bir kitabın yorumuyla geldim bugün buraya. 2016 boyunca okuduğum kitaplara şöyle bir baktım da gerçekten de okul kitaplarımı okurken bile daha çok zevk almışım. Yani 2016'da okuyup çok ama çok sevdim dediğim, çığlıklarla okuduğum kitap sayısı o kadar az ki bu kitap bana şu zorlu günlerde ilaç gibi geldi gerçekten. 


Kitabın ana karakteri Maise O'Malley. Evet, yine karakterin adını unuttum ve Sinem'in bloguna baktım; ÇÜNKÜ SİNEM ASLA UNUTMAZ!
Neyse, kızımız Maise, her popular fiction ürünü kitapta olduğu gibi ailevi sorunları olan bir kız ama pek de öyle masum, saf bir kız olduğu söylenemez. Sanırım karakterde beni en çok çeken şey karakterin başına gelenlere karşı dik duruşuydu.
Kitap ilk başladığında 'baba sorunları' olduğunu öğrenmemizin ardından, bu sorunu nasıl çözmeye çalıştığını, nasıl hayatındaki baba boşluğunu doldurduğunu okuyoruz önce. Bana bu olay normalde oldukça itici gelir hatta ve hatta benim için tabudur. Kızın kendinden yaşlı erkeklerle yatması değil, bunu yapmasının altında baba sorunlarının yatması ve sürekli o adamları bir şekilde babasıyla kıyaslaması... Ama bu kitapta... Tamam, açık olmak gerekirse kitabın içindeki aşk hikayesi boyunca kızın bu tarz bir karşılaştırma yaptığını görmedim ve bu iyiydi; çünkü adamla o muhabbete girseydi cidden kitabı fırlatıp atabilirdim ama yapmadı. Evan'la tanışana kadar hayatındaki adamları o baba figürünün eksikliğini doldurmak için kullansa da Evan'la öyle olmadı. 

Evan'la oldukça metaforik bir şekilde bir hız treninde tanışıyorlar ve bence ikisi de bunu söylemese de hatta Maise inkar etse de bence o trende aşık oluyorlar.

Sonra ne mi oluyor? Bu sorunun cevabı bence tam bir spoiler yani buradan sonrasını okumak istemezsen sevgili ziyaretçi, bil ki kitaba ölüp bittim. Mükemmeldi. 2016'yı bu kitabı okumadan bitirme derim ve buraya kadar da yorumumu okuduğun için teşekkür ederim.

Devam etmek isteyenler için...
.
.
.
.
.
.
.
\/
ADAM ÖĞRETMENİ ÇIKIYOR!
Yani Evan ilk ona kasabaya iş bulmaya geldim dediğinde ben anlamıştım. Olmaması için çok dua ettim ama oldu. 
Okuduğum diğer öğretmen-öğrenci ilişkisi kitapların farklıydı. Daha cesur, daha sansasyonel, daha seksi, daha çarpıcı, daha yoğun, daha, daha, daha... Muhteşemdi. Okurken sanki hep bir el vardı tam boğazımın üzerinde ve o nefessizlik bana kendimi iyi hissettirdi. Mazoşistçe mi? Evet, ama bu kitap da öyle çok normal sayılmaz. 
Bence, klasik bir konu olsa da yazar bunu oldukça cesaret isteyen bir şekilde yazmış ve bunu son üç saatini Dracula'nın sansasyonel, cinsel göndermelerle dolu olduğunu dinleyip, buna inandırılmaya çalışılan bir kız olarak yazıyorum. Yani eğer Dracula sansasyonel bir kitapsa, bu kitap yasaklanmalı :D

Olay sadece öğretmen ve öğrenci olmaları değil. Birlikteyken nasıl oldukları da. Olay bana kalırsa aslında ayrıyken kim olduklarında gizli. 

Kitapla ilgili sevmediğim tek bir şey oldu. 
SONU!
Keşke hiç yazmasaydın canım ya -_- 
Yazmış da sayılmazsın. Yani doruk noktasına kitabı çıkarıp, durulma ve final kısmını toplamda bir paragrafla bile anlatmaman bana biraz hakaret gibi geldi. Böyle tam gözlerim dolu dolu ne olacak diye bekliyorum kitap "Sonra yakışıklı prens gelmiş. Evlenmişler. Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine" benzeri bir şekilde o anda bitiyor. HEM DE  TAM BEN AĞLAMAK ÜZEREYKEN! 
Yazarı esefle kınıyor ve bundan dolayı puanını kırıyorum.

AMA BU YİNE DE KİTABI GERÇEKTEN SEVDİĞİM GERÇEĞİNİ DEĞİŞTİRMİYOR. BU KİTABI MUTLAKA OKUYUN!!!!!!!! 

Okuyunca da hemen bana yazın :P O zamana kadar, esenle kalın efenim.
Bana ulaşmak isterseniz, Instagram'dan bana mesaj atabilirsiniz :* 
Çünkü bu aralara bir tek orada takılabiliyorum :(
@okurr_yazarr







You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook