Mimliyorum :D

11:01


Her şey sevgili Kitap Kokusu Hilal'in mimlenmesiyle başladı. Sonra bir de baktım ki tüm Gezginler birbirlerini mimliyorlar :D

Sıra bana geldi tabi haliyle :D 

Bu mim olayı (sanırım) kısaca şöyle. Aşağıda yazan soruları tek tek cevaplayıp, daha sonra takip ettiğin blogları mimliyorsun ve bu sefer onlar aynı şeyi yapıyorlar :D Aslında çok eğlenceli bir etkinlik. Kim başlattıysa Allah razı olsun :D

Bir Kitap Delisi ve Mavi'nin Kitapları'ndan Mavi'ye  :D Müge'ye aslında :P beni mimledikleri için teşekkürler :D

O zaman başlıyoruz efenim :D


Blog açma hikayeniz nedir?

Aylardan yazdı. Benimde kitaplarla kafayı tam olarak bozduğum bir dönemdi. Hoş o dönemden hala çıkamadım. Neyse işte efenim ben bir süredir bir kaç kitap blogu takip ediyordum ve çok uzun zamandır o kadar kitap okuyorum bari bir işe yarasın diyerekten blog açma işini ciddi ciddi düşünmeye başlamıştım. Ancak üşengeçlikten açamıyordum bir türlü :D Sonra kitap okuma şenliğini gördüm. Şenliğe katılmak, benim için blog açma bahanesi oldu. Bir gün  kuzenlerimle iftardan sonra canlı müzik yapan bir yere gittik. O sıralar Giresun'dayım tabi. Canlı müzik yapan yerler hep aile mekanları yani canlı müzik yok. Göbek atmaktan yorulmuş bir şekilde masaya oturdum ve telefonu elime alır almaz okuma şenliğini gördüm. Orası başlangıç noktası oldu. Ertesi gün bir blogum vardı :D

Blog isminiz nereden geliyor? Neden bu isim?

Ben çok okurum. Çok da yazarım :D Hikayenin sonu :D
Şaka bir yana ben blog ismim için çok düşünmedim. Blog açıyorum dediğimde aklıma gelen ilk şey bu olmuştu. Beni tanımlayan iki kelime bunlar sanırım.
Okur ve yazar. Bir de babam İngilize merakım yüzünden arada gavur diyor ama o konuya hiç girmek istemiyorum. :D

Hangi mevsimi seversiniz?

İlkbahar. Ben ne aşırı sıcağı severim ne de aşırı soğuğu severim. İlkbahar tam ortada. Biraz ıslak bir mevsim ama olsun soğuk değil bir kere. Çiçekler açmış filan. Gerçi bahar ben de alerji yapıyor... yine de seviyorum :D Dengesizliklerime uyan bir mevsim :D

Bu mevsim size neyi çağrıştırıyor?

Börtü böcek çağrıştırmıyor tabi ki de :D Bana daha çok kazaklardan kurtulmayı çağrıştırıyor. Ben kışın giyecek bir şey bulamayanlardanım. Lisedeyken forma giydiğim için hep kışın hiç alışveriş yapmaz, sonuç olarak giyecek bir şey bulamazdım. Üniversitede çok yaktı bu olay. Ancak bahar gelir gelmez kazaklardan kurtulup cicili bicili baharlık, yazlık kıyafetlerime geçerim. Hele ki elbiselerim... anlatabildim mi derdi mi? Islak sevmiyorum ben. Soğuktan hele....


Kırmızı ruj mu eyeliner mi?

Parlatıcı :D Kırmızı ruj bana gitmiyor. Ben daha pembe tonlarının insanıyım. Şimdi övünmek gibi olmasın ama Allah vergisi böyle kocaman gözlerim var. Eyeliner sürdüm mü hele daha da güzel oluyor. Sürmekte sorun yokta o çıkarma olayı ne olacak? Nasıl seviyorsa artık beni bir yapıştı mı ne yapsam çıkmıyor. Ancak banyoya girersem. Hele o gözün altına sürülen kalemler. Iyy.... Ben çok makyaj yapmam zaten ama yaparsam da parlatıcı :D

Blog yazmak sana ne kazandırdı?

Öncelikle herkes kitap okumayı sever ama herkes bununla yatıp bununla kalmaz. Şu tarz kitap severler duymuşsunuzdur 'Bu kitap klasik değil ki?' ya da 'Ben kendimden küçük karakterler olan kitapları okumuyorum' ya da 'Ben  bu tarz okumam!' 
Bu insanlarda kitap sever ama benim kanaatimce kitap okumanın gerçek anlamını kavramamışlardır. 

Kitap klasik olduğu için okunmaz arkadaşlar. Ya da karakterlerle yaşınız tutmuyor diye. Tür konusunu belli bir noktaya kadar anlarım elbette.

Kitap ön yargıyla okunmamalıdır. Kitap, hayal gücünüze bir şeyler kattığı için okunur. Klasik ya da değil eğer siz okuduğunuz şeyi zihninizde canlandırabiliyorsunuz bitmiştir o iş. Senden küçük bir çocuğun hikayesini olurken, romantik kitapların insanıyken, gerilim kitaplarının içinde kaybolmuşsan sen gerçekten kitap okuyorsundur. Bunu seviyorsundur. 

Ben blog açmamla birlikte bu tanıma uyan insanlarla tanıştım. Kitap piyasasını tanıdım ayrıca. Hangi yazar nasıl yazar, hangi yayınevi hangi kitabı yayınlamıştır öğrendim. Genel kültür bunlar hep :D

En önemlisi blog açmam gelecek planlarımı oldukça etkiledi. Radyo ve televizyon, iletişim tasarımı gibi bölümlerin arasında gidip geliyordum ama bunları düşünürken hep okumayı ve yazmayı ne kadar sevdiğimi geri plana atıyordum. Üstelik İngilizce'ye aşıktım diyebilirsiniz. Evet, kendi dilimi de seviyorum ancak İngilizce benim kendi başıma elde ettiğim ilk başarıydı. Özel okula gitmem bunun için çok etkili oldu elbette ama o sadece bir yıldı. Sonrası benim kendi azmim.

Diyeceğim o ki blog açmak bu üç ilgi alanımı birleştirip, şimdi ki gelecek planlarımın oluşmasına sebep oldu.

Kitap okumak mı bir şeyler yazmak mı?

Tam da adamına sordunuz ha! Okur Yazar diyorum, bana gelen soruya bak :D

Yine de bu cevaba yazmak diye cevap vermek istiyorum. Kabul ediyorum, okumak kat kat daha kolay. Şu an 25.000 kelime daha yazayım diye sürünüyorum. 5.000 kelime yazmak ne kadar zamanımı alıyor ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Ancak daha sonra o yazıları birilerinin okuyup beğenmesi tarif edilmez bir his. Elbette okuyucularım içinde yazıyorum ama önce kendim için tabi ki. Beni sakinleştiriyor yazmak. Kafamı dağıtıyor :)

Şiir mi roman mı hikaye mi?

Roman. Şiir için fazla odunum. hikaye tarzı şeyler de ya tek bölümlük ve çok kısa olur yada bölüm bölüm olur bitene kadar ruhunuzu emer. Hele bir de finali yazılmamışsa. Off... bölüm bekle günlerce. Bir yazar olarak neden bölümler arası boşluk olduğunu anlıyorum ama bir okuyucu olarak da sinir oluyorum işte. Seri okumakla aynı dert. 
Romanın en iyi yanın oku oku bitmez :D Veya çok uzun sürdüğü için ruhunuzu emmez. Ayrıca kitap kokusu gibisi var mı? Çok yakın bir arkadaşım bunu uyuşturucu niyetine alıyor :D

En çok etkilendiğin film?

Letters to Juliette. Hayatımın filmi. Verona'ya gitmeden ölmeyeceğim uleynnnn!!!!

Hangi tür kitap/film?

Romantik. Böyle vıcık vıcık :D Bi tık da yetişkin olursa süper olur :D New Adult yeni favorim :D

Ama onun dışında fantastik ve özellikle de distopya okumayı severim. Fantastik kitaplarda ana kız karakterin güçlü karakter olmasını seviyorum. Vampir Akademisi'nden Rose gibi. Ama böyle sadece olay çıkaran pasif kızları sevmiyorum. Mesela Fısıltı serisinde ki Nora aynen öyle bir tip. Ama Rose gibi olsun da Melez Sözleşmeleri'nde ki Alex gibi de olması. O kız bi ölsün lütfen ya!

Neyse New Adult'a dönelim biz :D

Özellikle bu türü orijinal dilinde okumayı seviyorum

Öğrenci olmak mı iş hayatı mı?

İş hayatı tecrübem sadece babamın yanında çalışmaktan ibaret. Ama ben de sonsuza kadar öğrenci kalacak tiplerdenim. Evet, çok acayip kariyer planlarım var ama yüksek lisans, doktora, 2. üniversite filan ne ararsanız var bu planların arasında :D 

Öğrenci olmak o yüzden :D

Kitap okumak mı film izlemek mi?

Kitap okumak. Film izlerken sıkılıyorum ben :D 

Klasik giyinmek mi spor giyinmek mi?

İkisi de sanırım. Klasik giyinmeyi seven bir insanım ama bazen spor giyinmek de çok rahat oluyor. Duruma göre.

Almaktan asla vazgeçmeyeceğiniz şey ne?

Kitap :D Soru mu bu da şimdi? :D

Onun dışında çanta severim. Çok. Alışverişe meraklı değilimdir. Ayakkabı hastalığım yoktur ama ya çanta... ah o çantalar.... bir de ıvır zıvır severim. Takı olsun, bardak filan olsun öyle şeylerle dolu odam. Hastalık işte :D

En sevdiğin yemek nedir?

Benim babam Mardinli annem Karadenizli. Yeterli bir cevap oldu mu?

:D

En sevdiğin dizi?

Dizi her zaman takip edemiyorum ama son dönemde Reign'e taktım. Gerçi onunda son 5 bölümünü izlemedim :D

Özel bir yeteneğin olsa bunun ne olmasını isterdin?

Zihin okumayı isterdim. İnsanların hakkımda düşüncelerine çok takıyorum ben. Kötü bir huy ama eğer zihin okuyabilseydim en azından meraktan çatlamaz, bu kadar kaygılanmazdım. 

Hasta olmanın en kötü yanı nedir?

Ben hasta olunca çok mızmız oluyorum. Kimse de bu mızmızlığımı çekemiyor. Kavga çıkıyor. Hasta hasta onunla uğraşıyorum bir de :D

Hasta olunca bana bakacak bir insan evladı arıyorum :D Lütfen tüm mızmızlıklarıma katlanabilecek biri olsun :D

Alınacak listen var mı? İlk 5'i nedir?

Kitap olarak soruyorsanız;

Sonsuza Dek, 
Ateşli Kalp,
Bela,
Delirium,
Kötü Çocuklar

Kitap dışında soruyorsanız,
Beyaz bir ayakkabı arıyorum. bilekten ve dolgu topuk olursa çok iyi olur :D
Küçük inci küpe alacağım. Kulağıma 3. deliği açtırdım da set bozulmasın diye :D
Beyaz saat arıyorum ama kordonlu değil.
Bir de beyaz çanta. Çok mu beyaz oldu? Tamamen tesadüf. Ayakkabı ve saat düğün için. Çanta tamamen kişisel :D
 Bir de tupper. Evet ona taktım kafayı bu ara :D


İlk aldığın makyaj malzemesi nedir?

Annem bana böyle küçük, çocuklar için bir makyaj seti almıştı çok özendim diye. Farı, allığı ve ruju vardı ama tabi ki süremezdim :D Sadece çok özendim diye alınmış bir şeydi :D


Ve geldik benim mimlediklerime;

Ejderha Camı ve  Haylazın Kitaplığı sizleri mimliyorum efenim :)









You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook