Reign-Dizi Yorumu

05:55


Reign'in tanıtımları internete ilk düştüğünde izlemiş ve bu diziye başlamalıyım demiştim. Dizi bu sonbaharda başlamıştı ancak ben henüz izlemi fırsatı bulabildim ve ba-yıl-dım!


,
Dizinin hikayesi İskoçka Kraliçesi Mary Stuart.
Daha sonra bu hatun İngiltere Kraliçesi oluyor ama tarihi ayrıntılara girmeyeceğim.

Son yıllarda, İngiliz tarihi sık sık dizilere konu oldu. Ben hepsini izlemesem de genelde takip etmeye ve işledikleri konuları incelemeye çalışırım. Çünkü İngiliz tarihi özellikle ilgimi çeken bir konudur. 

Ancak Reign benim hepsinden daha çok ilgimi çekti. Bilemiyorum daha The Tudors'a tam başlayamadım ama The White Queen'in yanında Reign mükemmel biri dizi olmuş.


Mary, Fransız Kralının oğlu Francis'le nişanlıdır. Yıllar sonra saraya döner ve Kral'ın Franscis'le düğün tarihlerini ilan etmesini bekler. Belki de hayatında daha önce hiç bir erkek olmadığından, tam nedenini bilmiyorum ama Mary, Francis'den açık bir şekilde hoşlanıyordur. Hatta ona aşıktır. Fakat Francis'in umurunda olan tek şey ülkesidir. En azından başlarda.

Dizi ilerledikçe Francis, Mary'nin ona hissettirdiği şeylere karşı koymaktan vazgeçer ve aşkına sahip çıkar.

Peki her şey bu kadar kolay mıdır? Hayırrrrr!!!

Sadece İngiliz tarihini anlatan dizilerde değil, her tarihi dizi de olduğu gibi burada da ortada dönen çok fena saray entrikaları vardır. Tabi bizim Türk tarihini anlatan dizilerin aksine İngilizler doğaüstü olayları bir parça kurguya dahil etmeyi seviyorlar.


Nostradamus diye bir tip var bu dizide. Güya sarayın doktoru, şifacısı gibi bir şey ancak bu arkadaş zaman zaman gelecekten bazı kesitler görüyor. Bir çeşit kahin yani. Mary’nin gelmesine yakın, onun Francis’in ölümüne neden olduğunu görüyor ve tabi ki bunu Kraliçeye söylüyor. Mary’i kendi kızı gibi seven Kraliçe, bir anda onun baş düşmanı oluyor.


Kraliçenin, sırf kız saraydan gitsin, oğluyla evlenmesin diye yapmadığı kalmıyor. Yılanın başı bu hatun yani. Neler neler yapıyor. Ancak ne yaparsa yapsın bir türlü Mary'i gönderemiyor. Kız kedi gibi sürekli dört ayağının üzerine düşüyor.

Dizi de bir de gizemli bir karakterimiz var. Kimse tam olarak kim olduğunu bilmiyor ama adı Clarissa. Kız kafasında çuvalla, sarayın içinde ki gizli geçitlerde yaşıyor ve herkes onu sarayın hayaleti olarak anıyor. Bu kız aslında önemli bir karakter çünkü her şeyin altından bir şekilde bu kız çıkıyor. Mutlaka, küçük de olsa, bir etkisi oluyor olaylarda.


Ve Sebastian... Yani Bash! Kendisi Kralın metresinden olma oğlu, Francis'in üvey kardeşi. Herkes Kralın onu Francis'den çok sevdiğini söylüyor ancak Francis oralı bile olmuyor. O Bash'i hep gerçek bir kardeş olarak görüyor. 

Ta ki Mary gelene kadar. Baş rolde ki kız herkesi kendine aşık edip, bütün karakterleri birbirine düşürmezse olmaz biliyorsunuz ki. Burada da öyle oluyor ve Bash, Mary'e çok fena kapılıyor. Ancak, benim görüşüme göre, bu aşkı onun ölümüne sebep olacak bir gün.


Dizi hakkında söylemek istediğim bir diğer şey ise Mary'nin kıyafetlerine aşık olduğum. Daha önce hiç bir Kraliçe böyle güzel giyinmemiştir. Hürrem de daha yüzüğüyle hava atsın. Kızın elbiseler yakıyor resmen. Her birini alıp bağrıma basasım var ama maalesef olmuyor.

Dizinin daha bir çok olayı, bir çok karakteri var ancak ben sizlerle sadece belli başlı ayrıntıları paylaşmak istedim. Daha fazlası için diziyi izlemeniz gerekecek. Henüz 1. sezon da ve 9 bölüm oldu. 9.bölümün çıkmasının üzerinde uzun bir zaman geçti. Biz hala 10.bölümü bekliyoruz. O da bir hafta içinde çıkacak inşallah.


Zaten bir hafta içinde çıkmazsa gidip seti basacağım. 9.bölüm öyle bir yerde bitti ki artık daha fazla dayanabileceğimi sanmıyorum :)










You Might Also Like

0 yorum

Like us on Facebook